צרו קשר
ּ

חרדת נטישה אצל כלבים

כלב מטבעו הוא חיית להקה, על כן גם רואה במשפחה המאמצת שלו כלהקה החדשה שלו. כך שאין זה מפתיע במיוחד שלעתים מתפתחת חרדת נטישה אצל כלבים. בעוד אנו רגילים להשאיר את חרדת הנטישה בהתייחסות לבני האדם, הרי שגם כלבים עלולים לחוות אותה. חשוב שתדעו כי הרגלה של הכלב להישארות לבד בבית יכולה להיות תהליך לא פשוט אך כזה שישפר את איכות חייו בצורה משמעותית. זכרו כי זוהי בבסיסה תופעה פסיכולוגית אשר ניתנת לטיפול אצל מרבית הכלבים.

חרדת נטישה אצל כלבים

גורמים שעלולים לעלות את רמת חרדת נטישה אצל כלבים

חרדת נטישה אצל כלבים יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. הרס של רהיטים, פגיעה עצמית, נבחנות ועוד. חשוב לזכור כי זו בבסיסה בעיה פסיכולוגית וחשוב להבין ממה היא יכולה לנבוע.

  • תשומת לב מוגזמת בעת עזיבה – למרות שאנו אולי רוצים להמשיך ללטף ולהעניק אקסטרה תשומת לב לכלב רגע לפני שעוזבים, ייתכן וזה לא הצעד הכי נכון לביצוע. עודף תשומת הלב יכולה לעורר את הכלב רגע לפני שעוזבים, כך שפתאום הוא נשאר לבד בבית ורמות המתח והחרדה יכולות לעלות.
  • שינויים בסדר היום – דבר זה עלול להתרחש לאחר שאדם שהיה רוב היום בבית לפתע יוצא לעבודה חדשה. למעשה נוצר מצב אליו הכלב לא רגיל, לפתע הוא נותר לבדו בבית.
  • קשיים עקב עבר קשה – ייתכן והכלב שלכם עבר מספר דברים לא נעימים בחייו. בין אם חי עם כלב נוסף במשך מספר שנים ואז הופרד ממנו או שהה בתחנות הסגר ועבר בתי אומנה רבים מידי. המצבים הללו עלולים להגביר את רמת חרדת הנטישה אצל הכלב.

ומה לגבי הטיפול ?

ככול בעיית התנהגות אחרת, ניתן לטפל גם בחרדת נטישה באמצעות טיפול מתאים ועקבי. שבירת דפוס התנהגות טקסי לפני העזיבה יכולה לעזור לכם להפחית את רמות החרדה אצל הכלב. אין צורך לטקסים מפוארים לקראת העזיבה. נדב אילוף כלבים בע"מ ישמח לסייע לכם ולהמליץ על פעולות נוספות שיעזרו להפחית את רמות החרדה של הכלב על מנת שכל המשתתפים, אתם והכלב, יוכלו לזכות בשקט הנפשי שמגיע לכם.

למעלה

נדב כהן מאלף הכלבים שלכם!

לייעןץ והכוונה מלאו את הפרטים :

ּ